HockeyDebat.dk  

Left Nav Forside Registrer Medlemsliste Kalender Søg Dagens indlæg Marker alt som læst Right Nav

Left Container Right Container

Gå tilbage   HockeyDebat.dk » Alt andet » Landsholdet

» Sidste Generelle Indlæg
Gå til første indlæg Nhl, ps3
Sidste indlæg af KiMs
03-09-2010 09:51
Gå til første indlæg Slutstillingen i...
Sidste indlæg af Nicolai
03-09-2010 09:17
Dagens hockey
Sidste indlæg af miniDufour
24-08-2010 20:41
LIVE Opdatering...
Sidste indlæg af Gee
16-08-2010 23:08
» Sidste Klub Indlæg
No Emner to Display.
Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 19-01-2010, 17:55
WHawks WHawks er offline
Senior Member

Registreringsdato: Mar 2008
Lokation: Aarhus
Standard

Desværre er han til at komme uden om på isen rent fysisk, idag, tror det er dét der er problemet
Besvar med citat
Annoncer
Gammel 19-01-2010, 21:32
jarl70 jarl70 er offline
Junior Member

Registreringsdato: Apr 2008
Standard

Måske, men han kan til gengæld bringe en masse andet til holdet.

Duus laver heller ikke de "begynderfejl" som eksempelvis Hersby gjorde ved sidste VM.

Hvis alt flasker sig, får "vi" en fantastisk forward-side. Morten Madsen virker mere moden end tidligere og Frans Nielsen & Peter Regin er vokset ind i betydelige roller på deres respektive hold. Lars Eller gør det godt i AHL, mens Jannik Hansen altid gør en god arbejdsindsats. Mikkel Bødker kan sagtens komme til VM og gøre en god turnering, trods hans hidtidige problemer i denne sæson.

Dertil er Malmö-trioen med Green, Staal og Hardt selvskrevne, mens Mads Christensen og Julian Jakobsen får mulighed for at følge op på sidste års flotte VM.

Det lader tre pladser stå åbne, som jeg mener kommer til at stå mellem:
Jesper Jensen
Kasper Degn
Kirill Starkov
Alexander Sundberg
Rasmus Olsen
Christoffer Kjærgaard
Thor Dresler
Kim Lykkeskov
Michael Smidt

Skulle NHL-spillerne ikke komme med, vil de frie pladser også besættes af spillere fra ovenstående gruppe. Mine egne favoritter er listet i kursiv

Tiden er endnu ikke for Morten Poulsen, Lasse Lassen og Lasse Holgaard til et A-VM, sådan som jeg ser det.
Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 10:09
Nopa RMB Nopa RMB er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jul 2007
Standard

Ja, så har Duus - lidt som ventet - meldt sig klar til et A-VM hvis landstræneren kan bruge ham. Uanset hvad, er det jo i sig selv godt, at udtagelsesgrundlaget bliver bredere og konkurrencen blandt backerne herhjemme skærpes frem mod VM.

Jeg ville faktisk ikke have nogle problemer hvis den backlinje som er udtaget til den kommende træningsturnering også blev den endelige til A-VM. Omend den har et klart tilvalg af fremtid, talent og skøjtekapacitet fremfor rutine og fysik, hvilket jeg så ikke helt er sikker på det indlysende i.

Med fare for at gentage mig selv må 5 backer betegnes som stensikre. Larsen, Nielsen, Lassen, Bødker og Damgaard (sidstnævnte i mine øjne dog mere på tidligere meriter end indsatsen de seneste 2-3 sæsoner. Men det er alt andet lige urealistisk, at der bringes tvivl om kaptajnens udtagelse så sent i forløbet). Det efterlader altså 2 pladser, som velsagtens må skulle findes i feltet blandt de 5 stærkeste backer herhjemme. Jeg anser det som usandsynligt at der spilles med vores canadiske juniorer og holder således dem helt udenfor.

Dette felt er faktisk blevet lidt mere svært at sammensætte som jeg ser det.
Bech Christensen er utvivlsomt i denne kategori og det ville give god mening, at lade ham fortsætte sin positive udvikling i landsholds-sammenhæng som den 6.back. Hvem der ellers hører hjemme i feltet er noget mere tvetydigt. typer som Dahlman, Johnsen, A.A. og Pander har i min bog spillet sig ud af denne kategori, selvom et godt PO jo kunne bringe dem i betragtning igen. Fælles for dem er dog, at det heller ikke ligefrem er fremtidens mænd og såfremt det er den 7.back der skal findes, kan man vel ligeså godt satse på talent og fremtid.

Samme paramter kan i princippet ramme Duus. Landstrænerens grublerier må gå på om det giver mening, at udtage ham med det formål at agere reserve ?
Tilgengæld finder jeg det rimelig ædrueligt, at Duus skulle være blandt de 5 bedste danske backer i ligaen. Og jeg vil uden at blinke foretrække ham alle ugens dage fremfor fx. de 4 jeg nævnte før. Spørgsmålet er så hvor typer som Schaarup, Møller, Hersby og Kasper Pedersen er henne spille- og skadesmæssigt. Jeg syntes der er en del at tænke over for landstræneren og det er jo egentlig kun godt.

Min ynglingsformation til A-VM vil være.

Larsen - Lassen

Bødker - Nielsen

Damgaard - Bech Christensen

Den ultra sikre 7.udtagelse ville så blive Duus, hvilket måske ligefrem ville presse Bech Christensen ud på bænken og betyde, at Damgaard gik i 2.kæde med Nielsen og Duus spillede 3.kæde med Bødker (umiddelbart virker de konstelationer mest naturlgie, spørgsmålet er så hvad der reelt vil blive 1.2. og 3.kæde......).

Den "frække" vil være, at udtage en ung back med henblik på udviklingsmulighederne. Jesper Jensen vile givetvis være i betragtning hvis han holder kursen, men en 18-årig back fra den hjemlige liga med meget at lære endnu, er dog en noget satset størrelse.

Det bliver spændende og uanset, at DK stadig halter noget efter på backsiden, har vi vel egentlig det stærkeste grundlag for en udtagelse i år end nogensinde før ?
Besvar med citat
Annoncer
Svar
Annonce

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg