Har lige været inde og læse dit indlæg..
Der hæftede jeg mig ved, du nævner omkamp, men så kom jeg til at tænke på om der så ikk bare bruges reglen når 3 eller flere hold står lige at point vundet i derby kampe trækkes ud, da i jo ikke er i samme pulje ??
Fra al-siden..
>> Sådan fungerer derbygrupperne ved pointlighed
Der er stor jævnbyrdighed i dele af ligaen, og det betyder naturligvis, at holdene i grundspillet kan risikere at slutte på samme antal, når regnskabet skal gøres op efter 36 kampe. Som de fleste nok ved, spiller samtlige 9 hold mod hinanden 4 gange – hvilket giver 32 kampe i alt. Der suppleres op med fire derbykampe mod holdene fra den indbyrdes derbygruppe. Undergrupperne er fordelt således: Herning, AaB, Frederikshavn – SønderjyskE, Odense, EfB Ishockey – Rødovre, Rungsted, Hvidovre.
Der kan ske det, at to hold står lige i turneringen. I givet fald tæller SAMTLIGE indbyrdes opgør i regnskabet, når det skal afgøres, hvilket hold, der ligger øverst. Her tælles derbykampene altså med.
I tilfælde af tre eller flere hold med pointlighed fra forskellige derbygrupper, trækkes derbykampene ud af det regnskab, der laves mellem de tre hold.
Helt tilfældigt kunne man tage de tre nederste hold, Rungsted, Hvidovre og Odense. Skulle de ende lige, vil Hvidovre og Rungsteds indbyrdes kampe i derbyrunderne blive trukket ud, så alle hold står med samme antal kampe i det indbyrdes regnskab.
Derbykampene, der trækkes ud, hvis tre hold eller flere står lige, er som følger:
20. oktober: Hvidovre-Rødovre 3-2 (ot)
23. oktober: EfB Ishockey-SønderjyskE 2-3 (ot)
23. oktober: Frederikshavn-Herning 2-0
15. november: Rungsted-Hvidovre 10-4
11. december: SønderjyskE-EfB Ishockey 3-0
11. december: Frederikshavn-AaB Ishockey 1-5
11. december: Rungsted-Rødovre 3-2
8. januar: Esbjerg-Odense 2-3 (ot)
8. januar: AaB Ishockey-Herning 4-3
22. januar: SønderjyskE-Odense 4-1
22. januar: AaB Ishockey-Frederikshavn 3-2
22. januar: Rødovre-Rungsted 5-3
Resterende derbykampe:
2. februar: Hvidovre-Rungsted
5. februar: Herning-Frederikshavn
5. februar: Rødovre-Hvidovre
5. februar: Odense-EfB Ishockey
19. februar: Odense-SønderjyskE
19. februar: Herning-AaB Ishockey
Link >>
http://www.hockeyligaen.dk/Nyheder.aspx?docid=4443 <<
Så jeg tror faktisk ikke på nogen omkamp, hvis det skulle ske i står helt lige over alt, så finder de en regl som passer, og nok den med 3 el flere hold tages i brug..
Husk slutspil picks hvor en fed landsholds trøje fra vm i Canada 2008 kan vindes..
http://www.hockeypicks.dk/