HockeyDebat.dk  

Left Nav Forside Registrer Medlemsliste Kalender Søg Dagens indlæg Marker alt som læst Right Nav

Left Container Right Container

Gå tilbage   HockeyDebat.dk » Klubberne » Generelt

Generelt Debat der passer lidt mere til det hele.

» Sidste Generelle Indlæg
Gå til første indlæg Nhl, ps3
Sidste indlæg af slauther
i dag 22:02
Gå til første indlæg Dagens hockey
Sidste indlæg af rcwcs
i går 13:17
Gå til første indlæg Slutstillingen i...
Sidste indlæg af Nicolai
03-09-2010 09:17
LIVE Opdatering...
Sidste indlæg af Gee
16-08-2010 23:08
» Sidste Klub Indlæg
No Emner to Display.
Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 30-01-2010, 18:36
WHawks WHawks er offline
Senior Member

Registreringsdato: Mar 2008
Lokation: Aarhus
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
Rygtet siger at Mikkel Bødker er på is når Phoneix i nat - live på tv2sport - får deres forventede nederlag til Rangers
Nåeh det er derfor Rangers har 12 points færre i en langt ringere conference?
Nu er jeg ikke Coyotes fan, men ville da nok smide mine penge på dem, især i en hjemmekamp, 20-8-2 siger alt.
Besvar med citat
Annoncer
Gammel 30-01-2010, 20:47
Nicolai's avatar
Nicolai Nicolai er offline
Senior Member

Registreringsdato: Nov 2007
Lokation: Rødovre!
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af WHawks Se indlæg
Nåeh det er derfor Rangers har 12 points færre i en langt ringere conference?
De må ha snydt
Jydedommere eller noget...

Når det er sagt så er Rangers kommet voldsomt igang på det sidste... de spiller rigtigt rigtigt godt og scorer masser af mål - og har holdt deres sædvanlige stærke defensiv
Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 23:15
WHawks WHawks er offline
Senior Member

Standard

Håber bare vi får en god kamp, det ville nok hjælpe hvis Lundqvist og Bryz har en offday
Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 08:53
WHawks WHawks er offline
Senior Member

Standard

Bliver en kedelig en af slagsen: http://www.cobrashockey.dk/
http://www.hockeyligaen.dk/Nyheder.aspx?DocID=4591

Helt ærligt, er jeg ikke så overrasket over at det sker, men må indrømme at det ikke var Rungsted jeg havde i tankerne.
Lad os håbe de klarer den, selvom det ser svært ud.

Sidst redigeret af WHawks : 16-02-2010 kl. 11:19.
Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 11:30
Arler (Esbjerg) Arler (Esbjerg) er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jul 2007
Standard

Mon ikke det er vejen frem efterhånden at komme til den svære erkendelse, at der ganske enkelt ikke er grundlag for elitehockey i Rungsted og omegn i en årrække.

Hvis det ikke er ladsiggørligt, som minimum, at komme ud med et 0-resultat med et så stærkt decimeret budget og en så stærk decimeret trup, virker det, hvor trist det end er for dansk hockey, som et fuldstændig håbløst projekt at fortsætte den videre drift i de fremtidige sæsoner.

Jeg finder det meget vanskeligt at hidse mig synderligt op over denne betalingsstandsning, idet jeg er fuld af respekt for, at Rungsted, trods alt, har gjort hvad der stod i deres magt, men desværre bare måtte erkende, at grundlaget er for vagt i øjeblikket i Nordsjælland. De har sgu skåret kraftigt i lønbudgettet, de har næsten ingen udlændinge i truppen og de anvender en række danske talenter. De har helt grundlæggende gjort alt hvad man kunne forvente af dem og dermed står denne betalingsstandsning i skærende kontrast til hvad vi ellers tidligere har fået serveret fra Rungsted, Rødovre og Odense, hvor der har været tale om et reelt overforbrug med skyhøje spillerlønninger som hovedingrediens - omend det måske er en anelse tåbeligt at gradbøje en betalingsstandsning i gode og dårlige.

Så kan man sige, at de ikke har gjort nok. Nej, det er korrekt, set med et firkantet syn, men såfremt Rungsted havde været tvunget til at stille op med et endnu lavere budget end hvad tilfældet er, ville der ikke have været nogen sportslige-berettigelse i at de deltog på elite-niveau, hvorfor vi er tilbage ved, at Rungsted formentligt er bedst tjent med en tilværelse i 1.division.

Sidst redigeret af Arler (Esbjerg) : 16-02-2010 kl. 11:43.
Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 12:27
hockeygod hockeygod er offline
Senior Member

Registreringsdato: Oct 2006
Standard

tris, meget trist...

det første der falder mig ind er dog hvor er licens udvalget??

er det ikke sådanne situationer man ville undgå??
Gammel 16-02-2010, 14:21
Nicolai's avatar
Senior Member

Standard

Jeg vil tro deres situation har været som Rødovres... man har haft budgeteret med nogle entre- og sponsorindtægter som har set fornuftige ud... disse har licensudvalget godkendt kontrakter udfra - og de er så delvist udeblevet.
På den baggrund tror jeg ikke det er det sidste hold vi har set. Men i år har klubberne sgu i det mindste gjort hvad de kunne.
Måske er vi nødt til at gå helt tilbage til amatørhockey, ihvertfald her på Sjælland.
Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 05:23
Toarn Toarn er offline
Junior Member

Registreringsdato: Apr 2008
Standard Er der overhovedet grundlag for prof hockey på sjælland

Jeg har flere gange i løbet af sidste og indeværende sæson tænkt tanken om der reelt er økonomisk grundlag for at drive ishockey virksomhed i København? Forstå mig nu ret, jeg vil for alt ønske der var det, men den konstante balancegang må da for søren frembringe nogle spørgsmål angående levedygtigheden af de professionelle overbygninger derovre. Der er jo ikke nogen af klubberne der kan se sig fri for at være på rüfen flere gange rent økonomisk. Men hvad er alternativet? Vil det være bedre med kun to Københavnske hold? - er der flere penge så, eller må man erkende at det økonomiske klima kun er til amatør ishockey? Jeg er sq forundret når jeg hører om endnu en betalingsstandsning, for hvor i hele hule h*lv*de er DIU? - deres meldinger holder bare ikke vand, da det er de samme problemer vi ser igen og igen. Hvad blev der af at gardere sig ved strammere kontrol med klubbernes økonomi? Jeg er godt klar over at der er utilregnelige variabler så som den der kostede Totempo livet sidste år, men når Rungsted står og mangler 1.5 mio (ud af et budget på 2.6 mio angiveligt) så er der altså nogen der har sovet gevalgidt i timen et eller andet sted... Selvom Hørshom kommune måtte træde til er det vel allerede for sent når de siger at de vil holde møde om emnet 11. marts; hvem skal betale for de busser der sandsynligvis skal fragte Rungsted til Jylland i slutspillet indtil da (med mindre de får fratrukket de 15 point som reglerne foreskriver ved betalingsstandsning, men det gør de jo sikkert ikke... *suk*)??? En drøn ærgerlig situation der desværre efter min mening blot påviser at meget lidt har ændret sig siden sidste sæson både hos DIU og hos flere klubber.
Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 15:57
Nicolai's avatar
Senior Member

Standard

Jeg er trist over at skulle gi dig ret min ven

Men vi ser Hvidovre og Rungsted med ligaens laveste tilskuertal, Rødovre med et mere kampdygtigt, men uden store sponsorer. Og der har vi nok forskellen mellem RMB og f.eks. Frederikshavn. De "store spillere" i Rødovre bruger deres sponsorkroner på galehuset ovre på den anden side af Brøndbyøster Station. Dér er de jo trods alt en del bedre eksponeret
Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 17:44
Nicolai's avatar
Senior Member

Standard

Mini Monberg indstiller karrieren (igen)

http://tv2sport.dk/node/49986
Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 22:40
miniDufour's avatar
miniDufour miniDufour er offline
Senior Member

Registreringsdato: Sep 2006
Lokation: Odense
Send et indlæg til miniDufour via MSN
Standard

Det kan gå hen og blive helt absurd, når grundspillet slutter på tirsdag.

Læs hvorfor:
http://oik.dk/support/forum/visindla...indlaegId=3977
Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 23:20
Stump's avatar
Stump Stump er offline
Senior Member

Registreringsdato: Sep 2006
Standard

Har lige været inde og læse dit indlæg..

Der hæftede jeg mig ved, du nævner omkamp, men så kom jeg til at tænke på om der så ikk bare bruges reglen når 3 eller flere hold står lige at point vundet i derby kampe trækkes ud, da i jo ikke er i samme pulje ??

Fra al-siden..

>> Sådan fungerer derbygrupperne ved pointlighed

Der er stor jævnbyrdighed i dele af ligaen, og det betyder naturligvis, at holdene i grundspillet kan risikere at slutte på samme antal, når regnskabet skal gøres op efter 36 kampe. Som de fleste nok ved, spiller samtlige 9 hold mod hinanden 4 gange – hvilket giver 32 kampe i alt. Der suppleres op med fire derbykampe mod holdene fra den indbyrdes derbygruppe. Undergrupperne er fordelt således: Herning, AaB, Frederikshavn – SønderjyskE, Odense, EfB Ishockey – Rødovre, Rungsted, Hvidovre.

Der kan ske det, at to hold står lige i turneringen. I givet fald tæller SAMTLIGE indbyrdes opgør i regnskabet, når det skal afgøres, hvilket hold, der ligger øverst. Her tælles derbykampene altså med.

I tilfælde af tre eller flere hold med pointlighed fra forskellige derbygrupper, trækkes derbykampene ud af det regnskab, der laves mellem de tre hold.

Helt tilfældigt kunne man tage de tre nederste hold, Rungsted, Hvidovre og Odense. Skulle de ende lige, vil Hvidovre og Rungsteds indbyrdes kampe i derbyrunderne blive trukket ud, så alle hold står med samme antal kampe i det indbyrdes regnskab.

Derbykampene, der trækkes ud, hvis tre hold eller flere står lige, er som følger:
20. oktober: Hvidovre-Rødovre 3-2 (ot)
23. oktober: EfB Ishockey-SønderjyskE 2-3 (ot)
23. oktober: Frederikshavn-Herning 2-0
15. november: Rungsted-Hvidovre 10-4
11. december: SønderjyskE-EfB Ishockey 3-0
11. december: Frederikshavn-AaB Ishockey 1-5
11. december: Rungsted-Rødovre 3-2
8. januar: Esbjerg-Odense 2-3 (ot)
8. januar: AaB Ishockey-Herning 4-3
22. januar: SønderjyskE-Odense 4-1
22. januar: AaB Ishockey-Frederikshavn 3-2
22. januar: Rødovre-Rungsted 5-3

Resterende derbykampe:
2. februar: Hvidovre-Rungsted
5. februar: Herning-Frederikshavn
5. februar: Rødovre-Hvidovre
5. februar: Odense-EfB Ishockey
19. februar: Odense-SønderjyskE
19. februar: Herning-AaB Ishockey

Link >> http://www.hockeyligaen.dk/Nyheder.aspx?docid=4443 <<

Så jeg tror faktisk ikke på nogen omkamp, hvis det skulle ske i står helt lige over alt, så finder de en regl som passer, og nok den med 3 el flere hold tages i brug..

Husk slutspil picks hvor en fed landsholds trøje fra vm i Canada 2008 kan vindes..

http://www.hockeypicks.dk/
Svar

Tags
dansk ishockey, ishockey, ishockey-nyheder
Annonce

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg