» Sidste Generelle Indlæg |
|
|
» Sidste Klub Indlæg |
|
No Emner to Display.
|
|
 |
|

16-12-2008, 11:56
|
 |
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Oct 2006
Lokation: Esbjerg
|
|
Vm 2010
Man vil til åbningskampen ved VM 2010 i Tyskland spille på et fodbold stadion, med plads til næsten 76.000 tilskuere.
Fedt event at starte et vm med! 
Bliver der udsolgt, så bliver det en ny rekord!
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=398228

16-12-2008, 12:36
|
 |
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Sep 2006
|
|
Yeps rigtig nice..
Her er et billed hvordan det kunne se ud i Schalke..
>> http://www.iihf.com/home-of-hockey/n...ash=0b3e1dc8a6 <<
Men så er prob bare udfra det billed, dem oppe ikk kan se en skid..

15-01-2010, 00:32
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Feb 2007
|
|
Lasse Degn er endegyldigt ude af betragtning til årets VM:
http://hockeyligaen.dk/Nyheder.aspx?docid=4369
Ærgeligt, synes jeg. Han holder høj klasse og ville have været en forstærkning.
Det nævnes i artiklen at Jesper Duus derimod ikke er afskrevet. Med fare for at træde sande troende over tæerne, så tvivler jeg mere på at han har det store at bidrage med. Ingen tvivl om at mandens overblik og rutine er second 2 none - min tvivl går mere på om dette overhovedet er relevant, når top-trænede A VM spillere må forventes at piske forbi ham efter behag... Der ligger mange gange "2 for hooking" gemt dér, frygter jeg.
|

16-01-2010, 09:03
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Jul 2007
|
|
Damgaard,Nielsen, Lassen, Bødker og Larsen er jo bombesikre i backformationerne hvis der skadesfri. Så reelt set er der een plads, at spille om for de øvrige backer. Jeg er enig i, at Duus ville glide ind som et svagt led (selvom jeg da efterhånden er i tvivl om hvor højt Damgaard´s niveau er) eller på yderste mandat. Men havde manden nu været 32 år og heddet Jørgen jokumsen, ville jeg dog stadig mene, at han var lige så meget i betragtning som flere af de andre der må kandidere til de sidste pladser i truppen.
Det skal dog nævnes, at duus har haft en mindre formnedgang den seneste måneds tid. Og nej han er ikke nogen speddy gonzales på skøjterne længere !
|

16-01-2010, 11:49
|
 |
Senior Member
|
|
Lokation: Esbjerg
|
|
Hvad med en Oliver Lauridsen? Hvis hans sæson er færdig til VM starter, vil jeg klart mene at han bør være i betragtning til en plads på det hold.
Han har det vi savner i vores forsvar. En stor gut der kan være med på det niveau.

16-01-2010, 17:11
|
|
Senior Member
|
|
|
|
Citer:
Oprindeligt indsendt af Nopa RMB
Det skal dog nævnes, at duus har haft en mindre formnedgang den seneste måneds tid. Og nej han er ikke nogen speddy gonzales på skøjterne længere !
|
med al respekt for duus har det vel aldrig været kendetegnende for ham at han er hurtig.. ville nu også mene en lauridsen ville være bedre at have med..
min holdning bunder nok egentlig også i at jeg er ved at være træt af at se og høre på landstræneren der gang på gang lægger på knæ for duus..
manden har fravalgt det for længe siden så lad os da begrave det ben

16-01-2010, 17:17
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Mar 2008
Lokation: Aarhus
|
|
Vi ved jo reelt ikke hvad Lauridsen kan på seniorniveau. Og synes da ikke at man skal udelukke Duus fordi han på et tidspunkt har meldt fra af den ene eller den anden grund, HVIS man altså mener at han er bedre end alternativerne.
Jeg håber da naturligvis stadig at der bliver plads til Bech, men der er vel usædvanlig mange om kampen om de sidste pladser for en gangs skyld. Det er da positivt selvom det stadig ikke er superstjerner der kæmper om de pladser
|

17-01-2010, 11:43
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Mar 2007
Lokation: Aalborg, Denmark
|
|
Lauridsen er et alt for usikkert kort at tage med. Han har endnu ikke vist noget på et ordentligt niveau(ikke haft chancen), og den debut skal dælme ikke være ved et VM! Så hellere Duus.
Men jeg mener nu også der må være bedre erstatninger i den hjemlige liga, frem for Duus.
|

17-01-2010, 13:04
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Jul 2007
|
|
Reelt ved vi vel ikke hvor en spiller som Oliver står henne ift et A-VM. Ærlig talt ville jeg have mine tvivl om en spiller fra NCAA, kan bidrage med det helt store i den sammenhæng. Så selvom Oliver er en fremtidens mand vil vi nok se, at de sidste 2 backer foruden de stensikre udtagelser, udpeges fra den hjemlige liga (i og med Grønwaldt´s niveau i canadisk juniorhockey ligeledes må betegnes som for usikkert til et A-VM).
Jeg er enig med HG i, at man ikke skal blive ved med at piske en død hest, såfremt en spiller har sagt farvel til landsholdet. Det nye hvad angår Duus´ position er dog, at han for første gang siden sit stop selv har åbnet op for denne mulighed. Enhver landstræner skal selvfølgelig have et sådan forhold med i sine betragtninger, når han skal udtage det stærkest tænkelige hold.
I alle de forhold og balancer en landstræner skal tænke ind, kan man selvfølgelig også hævde, at der skal tages hensyn til udvikling og fremtid. I den sammenhæng vil et par af vores backer være mere eller mindre ligegyldige, at udtage (jeg tænker her på Duus, Andreasen, Johnsen og Dahlman, hvis disse overhovedet måtte komme i betragtning). Omvendt kunne det åbne op for mere vovede udtagelser af helt unge navne som fx. Oliver Lauridsen, Simon Grønwaldt,Jannik Christensen, Rasmus Nielsen eller Jesper Jensen der som 18-årig blev kåret til j-20 holdets MVP ved seneste VM. Det ville dog være noget opsigtsvækkende og en del mere gamblet end det er mit indtryk, at den gamle svensker bryder sig om ! Jeg antager iøvrigt, at Jesper Jensen er den som står overst Bäckmans bog (inklusiv Lauridsen).
Så generelt er det jo lidt af en balancegang for landstræneren, skal vores 6. og 7 back være båret af sin rutine eller sit talent. En relativ sikker gardering hvis noget uventet skulle opstå, eller et talent med fremtidsmuligheder der kan snuse til stemningen ?
Som tidligere nævnt må Damgaard, Bødker, Lassen, Nielsen og Larsen betegnes som sikre.... hvis de altså er skadesfri. Mit håb er, at Bech Christensen for lov til at følge op på sit flotte A-VM fra sidste sæson som vores 6.back. Den 7.plads er for min del hip som hap om der vælges udfra rutine eller talent. Dog vil jeg finde det besyndeligt og ligegyldigt, at bringe folk som Johnsen, Dahlman, Pander og Andreasen i spil istedet for Duus med den begrundelse, at der ikke er den store fremtid i manden. Med al forlov vil jeg mene, at disse øvrige navne hverken holder højere niveau end Duus eller har nogen speciel meningsfuld fremtid i landsholds-sammenhæng.
Men dette skisme efterlader så også en håndfuld navne i mellemalderen fra den hjemlige liga. Det er dog ikke navne som ligefrem ser frygtindgydende ud.
Møller, P, Schaarup, Viladsen etc
Så mon ikke en 7.plads ville gå til Philip Hersby, der dog kan få det problem, at han ikke skal spille PO.
En backlinje på 7 Kunne pt se ud som følgende, såfrem man ikke kaster sig ud i eksperimenter med gamle drenge eller unge knægte. Damgaard, Bødker, Larsen, Nielsen, Lassen, Bech Christensen, Hersby. Billedet vil så kunne ændre sig en smule på de sidste 2 pladser alt efter hvor langt forskellige hold når i turneringen og hvilke backer der er inde i en konstant stigendeu udvikling.
|

19-01-2010, 14:56
|
|
Junior Member
|
|
Registreringsdato: Apr 2008
|
|
Citer:
Oprindeligt indsendt af Nopa RMB
Så generelt er det jo lidt af en balancegang for landstræneren, skal vores 6. og 7 back være båret af sin rutine eller sit talent. En relativ sikker gardering hvis noget uventet skulle opstå, eller et talent med fremtidsmuligheder der kan snuse til stemningen ?
Som tidligere nævnt må Damgaard, Bødker, Lassen, Nielsen og Larsen betegnes som sikre.... hvis de altså er skadesfri. Mit håb er, at Bech Christensen for lov til at følge op på sit flotte A-VM fra sidste sæson som vores 6.back. Den 7.plads er for min del hip som hap om der vælges udfra rutine eller talent. Dog vil jeg finde det besyndeligt og ligegyldigt, at bringe folk som Johnsen, Dahlman, Pander og Andreasen i spil istedet for Duus med den begrundelse, at der ikke er den store fremtid i manden. Med al forlov vil jeg mene, at disse øvrige navne hverken holder højere niveau end Duus eller har nogen speciel meningsfuld fremtid i landsholds-sammenhæng.
|
Gode overvejelser du gør dig her, Nopa.
I henhold til hele Duus-problematikken er jeg enig. Han er færdig på landsholdet - ikke fordi han ikke holder niveau, men fordi der skal spilles (væsentligt) yngre kræfter ind på holdet.
OG DOG (!), for dette års VM er lidt specielt for Danmark. Vi er i pulje med Tyskland, der jo rent teknisk er en B-nation, men som på hjemmebane vil have en massiv støtte i ryggen. Tyskland vil komme med alle deres bedste spillere, inkl. deres NHL-spillere, der er ude af playoffs (NHL playoffs har været igang i en måned, når VM starter). Heldigvis, kan man sige for Danmark, spiller tyskernes bedste NHL'ere for hold, der umiddelbart, ser ud til at kunne nå langt i playoffs - men her er Danmark måske endda lige så dårligt stillet med Regin, Hansen og Nielsen på hold, der alle sidder på en playoffplads pr. dags dato. Spørgsmålet er endda om Phoenix vil lade Bødker tage til VM, hvis de fortsat er i playoffs i maj-måned (det tvivler jeg dog på, at de er).
Risikoen for, at Danmark kommer i nedrykningsspillet igen i år er stor og her kunne Bäckman drage stor nytte af Duus' rutine. Samtidig er han jo fortsat en klassespiller, som har niveauet til landsholdet.
Jeg er enig med Nopa RMBs valg af de seks backer. Kunne Duus blive den 7. back, så passer det mig fint (men kun ved dette VM). Jeg er ikke den store fan af hverken Philip Hersby eller Kasper Pedersen, selvom jeg dog må indrømme, at Pedersen gjorde det godt sidste år.
Jeg mener, at udtagelse af Lauridsen og Grønvaldt er udelukket.
|

19-01-2010, 16:23
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Feb 2009
Lokation: København
|
|
Jeg er udtaget  Altså.. til at se indledende runde live..

19-01-2010, 17:21
|
|
Member
|
|
Registreringsdato: Nov 2008
|
|
Duus ville med garanti være top 4 back hvis han vælger og stille op, alt andet er utænkeligt, hans rutine og klasse er ikke til at komme udenom
|
 |
|
| Emne værktøjer |
|
|
| Visningsmåde |
Flad visning
|
Regler for indlæg
|