» Sidste Generelle Indlæg |
|
|
» Sidste Klub Indlæg |
|
No Emner to Display.
|
|
 |
|

04-01-2010, 00:55
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Jul 2007
|
|
Tillykke med mesterskabet, SE
Tillykke med mesterskabet, SE. Det er måske overilet, men jeg kan ikke se, hvem der kan slå Sønderjyske eller blot, tilnærmelsesvist, presse dem ud i længerevarende serie.
Hvor satans det end er at måtte indrømme, er jeg bare nødsaget til lette på hatten for mandskabet. Gu fanden har de en dyr trup, men det er idybt mponerende at se, hvordan samtlige spillere, på det hold, kender deres roller til fingerspidserne og arbejder stenhårdt i hvert eneste skifte.
Jeg var idag, i Esbjerg Skøjtehal, vidne til en totalt magt-demontration fra sønderjydernes side, der fra første face-off til sidste signal var en klasse over Esbjerg.
En rimeligt antagelse mellem 2. og 3.periode var, at Esbjerg ville komme blæsende ud fra omklædningen, da de var bagud 1-3 på hjemmebane til lokalrivalerne, men der var i stedet dømt powerplay-lignende tilstande i Esbjergs zone. Sønderjyske satte sig tungt på kampen og tillod næsten ikke Esbjerg at komme ud af zonen i 4-5 minutter,
Det fortæller ligeledes hele historien, at Esbjerg faktisk gør en rigtig god figur i 2.perioder og i nogen omfang spiller op med Sønderjyske, men alligevel taber perioden 1-3.
Deres fysiske pondus kommer ingen i nærheden af. Esbjerg tabte 80% af alle nærkampe i dagens kamp. Andrews, Dustin og Samy kan ikke ret mange hamle op med fysisk, mens deres angribere er utroligt dygtige til arbejdet ved banderne til trods for, at de ikke er særligt store.
Derudover spiller de lynhurtigt. De vender spillet helt, helt fantastisk og angriberne kører hele tiden mod mål. Der er dømt no nonsense, når de erobrer pucken i egen eller i midt zonen. Det skøjteløb og tempo de kommer med ind i offensiv zone er ikke til at stoppe og alle hold vil blive efterladt oppe i banen.
Ja, deres spilvendinger er fantastiske, deres skøjteløb er fantastisk, deres fysisk er fantastisk, deres individuelle færdigheder er fantatiske, men det er jeg er mest imponeret over er, at de netop på trods af mange indivduelle spillere, arbejder stenhårdt som en enhed. Det er en så sammentømret flok, der giver alt for hinanden.
... så derfor - Tillykke, SE. I vinder mesterskabet og lad os så håbe, at jeres suverænitet animerer EfB, AaB og de resterende til at tage kampen op igennem de næste sæsoner, for i øjeblikket har de intet at skulle have sagt.
Brett Lysak og Mark Lee var de eneste fra Esbjerg som var en reel trussel for Sønderjyderne og som være med i tempoet.
Sidst redigeret af Arler (Esbjerg) : 04-01-2010 kl. 01:05.
|

04-01-2010, 09:02
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Oct 2006
|
|
argh arler det er sgu lige tidlig nok.. det er ikk mange år siden oik vandt de første 18 eller 19 kampe og hvordan gik det lige.. synes stadig se mangler en del i de kampe jeg har set..

04-01-2010, 13:31
|
 |
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Oct 2007
|
|
Citer:
Oprindeligt indsendt af Arler (Esbjerg)
Tillykke med mesterskabet, SE. Det er måske overilet, men jeg kan ikke se, hvem der kan slå Sønderjyske eller blot, tilnærmelsesvist, presse dem ud i længerevarende serie.
Hvor satans det end er at måtte indrømme, er jeg bare nødsaget til lette på hatten for mandskabet. Gu fanden har de en dyr trup, men det er idybt mponerende at se, hvordan samtlige spillere, på det hold, kender deres roller til fingerspidserne og arbejder stenhårdt i hvert eneste skifte.
Jeg var idag, i Esbjerg Skøjtehal, vidne til en totalt magt-demontration fra sønderjydernes side, der fra første face-off til sidste signal var en klasse over Esbjerg.
En rimeligt antagelse mellem 2. og 3.periode var, at Esbjerg ville komme blæsende ud fra omklædningen, da de var bagud 1-3 på hjemmebane til lokalrivalerne, men der var i stedet dømt powerplay-lignende tilstande i Esbjergs zone. Sønderjyske satte sig tungt på kampen og tillod næsten ikke Esbjerg at komme ud af zonen i 4-5 minutter,
Det fortæller ligeledes hele historien, at Esbjerg faktisk gør en rigtig god figur i 2.perioder og i nogen omfang spiller op med Sønderjyske, men alligevel taber perioden 1-3.
Deres fysiske pondus kommer ingen i nærheden af. Esbjerg tabte 80% af alle nærkampe i dagens kamp. Andrews, Dustin og Samy kan ikke ret mange hamle op med fysisk, mens deres angribere er utroligt dygtige til arbejdet ved banderne til trods for, at de ikke er særligt store.
Derudover spiller de lynhurtigt. De vender spillet helt, helt fantastisk og angriberne kører hele tiden mod mål. Der er dømt no nonsense, når de erobrer pucken i egen eller i midt zonen. Det skøjteløb og tempo de kommer med ind i offensiv zone er ikke til at stoppe og alle hold vil blive efterladt oppe i banen.
Ja, deres spilvendinger er fantastiske, deres skøjteløb er fantastisk, deres fysisk er fantastisk, deres individuelle færdigheder er fantatiske, men det er jeg er mest imponeret over er, at de netop på trods af mange indivduelle spillere, arbejder stenhårdt som en enhed. Det er en så sammentømret flok, der giver alt for hinanden.
... så derfor - Tillykke, SE. I vinder mesterskabet og lad os så håbe, at jeres suverænitet animerer EfB, AaB og de resterende til at tage kampen op igennem de næste sæsoner, for i øjeblikket har de intet at skulle have sagt.
Brett Lysak og Mark Lee var de eneste fra Esbjerg som var en reel trussel for Sønderjyderne og som være med i tempoet.
|
sad med fuldstændig samme fornemmelse efter vi selv blev rundbarberet 5-0 hjemme fornyligt...det SEhold er mindst en klase over de øvrige.
det eneste (som jeg virkelig ikke håber) der kan ændre din profeti er et par langvarige skader til en eller 2 af de brølstærke udlandske backer, for inde bag dem gemmer der sig en ganske middelmådig keeper der lever højt alene på det fantastiske forsvar
|

05-01-2010, 15:55
|
 |
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Nov 2007
Lokation: Rødovre!
|
|
Citer:
Oprindeligt indsendt af Hirsch31
sad med fuldstændig samme fornemmelse efter vi selv blev rundbarberet 5-0 hjemme fornyligt...det SEhold er mindst en klase over de øvrige.
|
De er også en prisklasse over de øvrige. Money talks. Håber unionen lærer af det til en anden gang
|

05-01-2010, 15:58
|
 |
Senior Member
|
|
|
|
Og inden HG og følge kommer med den sædvanlige "vores hold er ikke dyrere end de andres" smøre, læs her: http://www.hockeyligaen.dk/Nyheder.aspx?docid=4297 hvor Stockfish selv siger at de ligger over lønloftet.
|

05-01-2010, 16:45
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Oct 2006
|
|
hva fanden snakker du om?? det er sgu da klart de lægger over lønloftet har jeg sagt de ikk gør det??
og ja money talks ligesom i alle de andre år, det er jo ingen forskel fra i år og så de foregående år, men skal det nu også være forkert fordi dit hold ligger hvor de gør?
at nogle så har brugt penge de ikk ejede er jo en anden snak, men dem med det dyreste hold har som regel altid lagt øverst

05-01-2010, 17:27
|
|
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Feb 2007
|
|
Citer:
Oprindeligt indsendt af Nicolai
Håber unionen lærer af det til en anden gang 
|
.. Uden at jeg føler behov for ligefrem at bande (....) ..Så vil jeg da egentlig gerne høre hvad du konkret mener unionen bør lære?
..For jeg går da ikke ud fra at du betragter det som en unions-opgave ligefrem at SKABE jævnbyrdighed?
Er det derimod tilfældet, så synes jeg da for så vidt det hørmer langt væk af Lysgård, og reaktionen om at "nå, nu er det en anden snak når dit hold ligger hvor det gør?" ..ligger lige for.
Ja man kan hurtigt blive gjort til talsmand
|

05-01-2010, 19:01
|
 |
Senior Member
|
|
|
|
Nej jeg mener at man ikke bør lave en regel som gælder for nogle, men som andre er undtaget for/får en modificeret udgave af.
Laver man et lønloft, så laver man et lønloft, og ikke undtagelser for det.
|

05-01-2010, 19:17
|
 |
Senior Member
|
|
Registreringsdato: Sep 2006
|
|
Reglen gælder da os for alle klubber med langtids kontrakter.
At de andre på nær Aab så ikke kan udnytte det skal vel ikke skade SE elle Aab ??
SE og Aab sku måske ha spillet sæsonen med bare 10-12 spiller ??
Kom nu ind i kampen og få fat på nogen sponsor istedet for og ikke det der tuderi..

05-01-2010, 21:56
|
 |
Senior Member
|
|
|
|
Jeg er skam fint med i kampen - jeg konstaterer bare at vi var MANGE som forudsagde hvordan denne sæson ville gå på baggrund af SE's "undtagelse" (ja det er en regel men en regel lavet specifikt til SE).
Jeg håber så bare at man lærer af det til næste gang
|

05-01-2010, 23:04
|
 |
Member
|
|
Registreringsdato: Aug 2007
|
|
Tjaaa, det vandt nu kun 0-1 sidst de var i Herning, sååå alt kan ske endnu
|

05-01-2010, 23:42
|
 |
Senior Member
|
|
|
|
ja jeg burde vel også nævne at de to kampe de har spillet i år begge er endt 2-1 efter OT, en til hvert hold - de to i Vojens er endt 4-1 til SE, og senest 4-2 i en kamp som blev raporteret til at være meget meget tæt.
så alt kan ske, jeg har før set Rødovre føre grundspillet cirka så suverænt som SE gør nu, og så alligevel ryge ud i kvartfinalen
|
 |
|
| Emne værktøjer |
|
|
| Visningsmåde |
Flad visning
|
Regler for indlæg
|