HockeyDebat.dk  

Left Nav Forside Registrer Medlemsliste Kalender Søg Dagens indlæg Marker alt som læst Right Nav

Left Container Right Container

Gå tilbage   HockeyDebat.dk » Klubberne » EfB Ishockey

» Sidste Generelle Indlæg
Gå til første indlæg Nhl, ps3
Sidste indlæg af slauther
i dag 22:02
Gå til første indlæg Dagens hockey
Sidste indlæg af rcwcs
i går 13:17
Gå til første indlæg Slutstillingen i...
Sidste indlæg af Nicolai
03-09-2010 09:17
LIVE Opdatering...
Sidste indlæg af Gee
16-08-2010 23:08
» Sidste Klub Indlæg
No Emner to Display.
Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 04-01-2010, 16:16
PJ PJ er offline
Member

Registreringsdato: Jul 2007
Standard Gommesen kigger fremad...

I dag kan man læse en artikel på www.efb.dk med overskriften "Gommesen kigger fremad".

Artiklen burde have heddet: Gommesen kigger indad.

Skriblerierne handler som vanligt om, at Esbjerg har tabt en kamp, denne gang til et bedre hold.

Artiklen burde have haft følgende ordlyd (det er naturligvis bare min egen fjollede betragtning og alle "citaterne" er naturlgivis fiktive):

EfB-træner Peter Gommesen erkender blankt, efter endnu et nederlag til Sønderjyske, at han ikke var manden, der kunne få Esbjerg tilbage på ishockeylandkortet. Han har som følge af en sæson præget af middelmådige resultater valgt at træde tilbage fra sin stilling som cheftræner for Esbjergs ishockeymandskab. Esbjergs ledelse vil nu bruge den kommende uges kamppause på at finde en ny mand, der kan træne holdet resten af den indeværende sæson.

På trods af resultatmæssig fremgang den seneste tid, måtte Peter Gommesen erkende, at resultaterne generelt har svigtet.

- Esbjerg har et hold, som i denne sæson burde hænge fast i top fire. Ser man på budgettet, så burde vi have fået mere ud af holdet. Vi har ikke været dygtige nok til at hente de rigtige spillere til de pladser, hvor jeg synes holdet har mangler. Det tager jeg naturligvis min del af ansvaret for.

-I min tid i Esbjerg har vi haft som delmål, at skabe en fast stamme af spillere med rødder i Esbjerg. Et sådant mål tager tid, men jeg mener, at jeg har gjort mit til, at Esbjerg på sigt kan opfylde netop det mål. I år har to spillere, som har fået deres hockeyopdragelse i Esbjerg fået debut på landsholdet, det er jeg som træner stolt af.

-I mine tre år i klubben har der været mange resultatmæssige rutsjeture, vi har haft flere rigtig gode perioder med mange sejre på stribe, som desværre blev afløst resultatfattige perioder. Det kan skyldes mange ting, men jeg synes desværre, at vi ret ofte har været forfulgt af skader, det skal dog ikke være nogen undskyldning, men måske en af årssagerne til, at vi aldrig fik indarbejdet den kontinuitet, som er nødvendig, hvis man skal ligge i toppen. Efter de seneste par måneders mangelende resultater, synes jeg var det var tid til at stoppe.

-Mit hjerte banker fortsat for Esbjerg, og jeg glad for den støtte fans og sponsorer har vist ishockeyen i Esbjerg i de år, hvor jeg har været en del af holdet.

Administrerende direktør i EfB Søren Poulsen udtaler, at han beklager, at Peter Gommesen har valgt at træde tilbage fra sin position som træner for EfB's ishockeyhold.

- Det kommer lidt bag på mig, at Peter har valgt at sige stop nu, men vi respekterer naturligvis hans beslutning. Peter har altid givet sig 100 procent for Esbjerg, det skal der ikke herske tvivl om. Men det er klart, at Peter har mærket presset fra omverdenen på egen person. Han har været en vigtig af del af det mål vi fortsat har i Esbjerg, nemlig at vi skal tilbage toppen af dansk ishockey, og det skal ske med en grundstamme af spillere fra egne rækker.

-Vi har i år skåret kraftigt i vores budget i forhold til sidste sæson, hvilket naturligvis har sat sit præg på holdkortet, men det er ikke Peters skyld. Vi har i fællesskab forsøgt at sammensætte den rette trup, for de midler vi har til rådighed, og det gav nogle hårde arbejdesbetingelser, men jeg synes, at Peter gjorde, hvad han kunne, med det han havde til rådighed.

Esbjerg har naturligt nok ikke nogen umiddelbar afløser til cheftrænerposten, hvorfor Henrik Alfredsson indtil videre vil blive forfremmet til cheftræner.

Esbjerg takker Peter Gommesen for hans indsats og ønsker held og lykke med fremtiden. Måske kan man se Peter i en anden rolle i klubben i fremtiden, men det er der på nuværende tidspunkt ikke taget stilling.

Nåh ja, man kan altid "skyde" på træneren...
Besvar med citat
Annoncer
Gammel 08-01-2010, 10:47
palle palle er offline
Senior Member

Registreringsdato: Sep 2006
Standard

En gang barnligt vås, uden pointe og indhold

fyld ud fyld ud
Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 13:06
PJ PJ er offline
Member

Standard

Der rammer du jo virkelig noget Palle...

Hvis du end ikke kan se problemet med Gommesen som træner og des videre, så er det ikke udtryk for barnlighed fra din side, men stupiditet. Men du er selvfølgelig ikke forpligtet ud over dine evner, såvel som Gommesen ikke er...

Måske du end ikke forstår den vinkel, jeg har valgt...?

Kan man forvente et bidrag fra din side, som i så fald giver "mening", når nu mit indlæg er noget barnlig vås?
Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 13:41
palle palle er offline
Senior Member

Standard

Ja jeg rammer noget, din "historie" er jo barnlig, og hvis du ikke kan lide den betegnelse, så latterlig.
Alle selv Gomme selv erkender jo at han ikke har det der skal til som 1. mand ved roret.
Man kan diskutere om det ville eller ikke ville ha været klogt at erstatte ham så langt henne i sæsonen eller ej. Ikke nu efter et forventet nederlag til SE, men i den Landsholdspause der var for nylig, se det kunne ha været et oplæg til debat, men i stedet får du en historie ud af det åbentlyse der er gaaab, for det kunne stå på 3 linjer.

Citat Gomme:

"Det ligger måske mere naturligt for mig at være assistent, men jeg udfylder den rolle, klubben giver mig. Den dag, der kommer et stort trænernavn, vil jeg ikke have noget som helst problem med at blive assistent igen. Og ellers er der vel et job som U11-træner til mig."

Og dette citat var taget fra virkeligheden

Sidst redigeret af palle : 08-01-2010 kl. 14:17.
Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 14:19
PJ PJ er offline
Member

Standard

Du rammer intet, og det bør være åbenlyst for dig.

Mit indlæg er vinklet på en anden måde, men hvordan er det barnligt, om jeg må afæske dig et svar? Er indlægget latterligt, fordi vinklen/formen er anderledes, eller er mine meninger stupide?

Gommesens egne "erkendelser" er fremkommet efter mit indlæg.

Hvis historien er så åbenlys for dig, så er det dog underfundigt, at du intet kan hive ud af mit indlæg, blot fordi det ikke er skrevet i "vanlig form".

Men hvis du kan formulere noget fornuftigt på tre linjer, så ser jeg det gerne. Dine to linjer som "svar" var aldeles ikke fyldestgørende. Jeg ved ikke om du er bekendt med begrebet rationalitet, men et emne som har mange vinkler og dertil hørende meninger, forestiller jeg mig ikke beskrevet på tre linjer, men lad da blot vor verden opleve din spidse pen...

Jeg synes faktisk, at jeg netop rammer noget væsentligt i mit indlæg, nemlig at Gommesen har hjertet på rette sted, men at evnerne ikke rækker, og man derfor bør/burde finde en anden. Det burde man nok have gjort efter otte nerderlag på stribe.

Gommesens ansættelse rammer måske netop et interessant skisma i Esbjerg, nemlig at Gommesen er klubbens mand og har spillet på hold med sportschefen, er det mon derfor Esbjergs bestyrelse ikke "kan" fyre ham? Eller kan man blot ikke finde en anden træner, som man mener kan gøre et bedre stykke arbejde?
Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 14:37
palle palle er offline
Senior Member

Standard

Hvor langt er der fra barnlig/latterlig til fjollet PJ ?
Lad nu være med at blive tøsefornærmet
Citat fra PJ`s verden: Artiklen burde have haft følgende ordlyd (det er naturligvis bare min egen<< fjollede>> betragtning )

At jeg opfatter din fiktive historie som barnlig, behøver jeg vel ikke uddybe, andet end jeg mener måden at fremføre budskabet på er barnligt.

Og så vil jeg ikke koge suppe på den "Historie" mere, det vil sgu være overkill.
Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 14:52
PJ PJ er offline
Member

Standard

Dit problem er vel, at du ikke koger suppe, men hælder en Knorr-blanding i noget vand og kalder det suppe...

Men har du tænkt dig at debattere nogle af de spørgsmål jeg ridsede op i et senere indlæg, hvor min vinkel vel er dig mere vanlig, eller er det alligevel for kedeligt for dig? Jeg må jo næsten antage, at du kan fremkomme med et kort og præcist svar...
Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 11:30
dunker dunker er offline
Senior Member

Registreringsdato: Feb 2007
Standard

Endnu engang taber EFB ganske ufortjent ifølge Gommesen. Det virker som om pladen er gået i hak?

Måske man efterhånden må sande at det ikke udelukkende er tilfældigheder og uheld, der resulterer EFB nederlag. Smæk Gommesen på porten og ansæt en kapacitet istedet. Så er muligheden for EFB som reel modstand til SE og AaB da til stede, de har trods alt forudsætningerne for det.
Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 12:06
palle palle er offline
Senior Member

Standard

Ikke i forsvar af Gomme, for han har skrevet sin afskedsansøgning til alles tilfredshed.

Sport er jo en underlig ting, for der skal altså held i sprøjten til, og det kan udeblive grundet forskellige faktorer, holdet fungerer ikke/selvtilliden er væk og momentum.
I øjeblikket har efb altså tabt kampe i OT mod en del hold på hjemmebane, hvor de har styret eller ejet kampene, senest i går. Synes det er mere sigende at vi ikke kan vinde i OT i spillet 4-4, for her burde et hold med 7-8 udl altså kunne sætte sig igennem, det føler jeg er dybt problematisk.
At EFB spiller OIK ud af banen i de to første Perioder og burde ha ført nok til at lukke kampen, er vel ikke Gommesens fejl. En træner kan atså ikke putte den puckemand ind for knægtene, det må de selv gøre.
Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 21:30
WHawks WHawks er offline
Senior Member

Registreringsdato: Mar 2008
Lokation: Aarhus
Standard

Nu er det vel trods alt ikke lige i sidste kamp det hele går galt palle. Det er for nemt at kigge på een kamp. Når et holds præstationer skal vurderes under en træner kigger man da på hele hans periode, eller i det mindste den seneste sæson. Og vi kan vel godt blive enige om at det er (snart) 3 skuffende sæsoner han har været ved roret, ved et hold med langt mere potentiale end de har vist.
Set udefra, så skulle han da have været væk da i missede PO for 2 sæsoner siden, der kan der selvfølgelig have været formildende omstændigheder også, hvorved han fik endnu en sæson...den sidste. Og der ved vi jo også hvordan det gik.
Naturligvis føler han at det er at svigte klubben selv at trække sig, og det kan jeg da sådan set godt følge, men er det ikke at svigte den endnu mere ikke at tvinge ledelsen til at finde en kompetent erstatning for sig selv, ved at trække sig?
Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 22:32
Arler (Esbjerg) Arler (Esbjerg) er offline
Senior Member

Standard

Gommesen skulle simpelthen have været ud, da Esbjerg missede slutspillet, uagtet det faktum, at holdet leverede et af de vildeste comebacks længe set efter han overtog styringen med holdet fra Tolle?

Sidst redigeret af Arler (Esbjerg) : 09-01-2010 kl. 22:41.
Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:35
WHawks WHawks er offline
Senior Member

Registreringsdato: Mar 2008
Lokation: Aarhus
Standard

Succeskrititeriet for ham selv der må da vel for fanden have været PO? Det ændrer da ikke noget at den træner der var der før måske endda havde gjort det endnu dårligere. Og iøvrigt jo så også blev erstattet. Derudover var han vel også på det tidspunkt allerede set som en midlertidig løsning? Eller blev han allerede der ansat på en flerårig?
Besvar med citat
Annoncer
Svar
Annonce

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg