HockeyDebat.dk  

Left Nav Forside Registrer Medlemsliste Kalender Søg Dagens indlæg Marker alt som læst Right Nav

Left Container Right Container

Gå tilbage   HockeyDebat.dk » Klubberne » Debat om runde xx

Debat om runde xx Her debbateres hver runde.

» Sidste Generelle Indlæg
Gå til første indlæg Nhl, ps3
Sidste indlæg af KiMs
03-09-2010 09:51
Gå til første indlæg Slutstillingen i...
Sidste indlæg af Nicolai
03-09-2010 09:17
Dagens hockey
Sidste indlæg af miniDufour
24-08-2010 20:41
LIVE Opdatering...
Sidste indlæg af Gee
16-08-2010 23:08
» Sidste Klub Indlæg
No Emner to Display.
Svar

Emne værktøjer Visningsmåde
Gammel 28-01-2010, 07:21
Kprimdal Kprimdal er offline
Senior Member

Registreringsdato: Sep 2006
Send et indlæg til Kprimdal via MSN
Standard Debat om runde 35

EfB Ishockey vs. Rødovre Mighty Bulls
Hvidovre Ligahockey vs. SønderjyskE
Herning Blue Fox vs. Frederikshavn White Hawks
Rungsted Cobras vs. Odense Bulldogs

Spilles d. 29 Januar

God Debat
Besvar med citat
Annoncer
Gammel 28-01-2010, 07:53
Nicolai's avatar
Nicolai Nicolai er offline
Senior Member

Registreringsdato: Nov 2007
Lokation: Rødovre!
Standard

Sejre til Esbjerg, Vojens, Herning og Rungsted
Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 17:49
Heman Heman er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jan 2008
Standard

4 udesejre. Det er sjældent det sker....
Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 22:17
Butcher Butcher er offline
Senior Member

Registreringsdato: Mar 2007
Lokation: Aalborg, Denmark
Send et indlæg til Butcher via MSN
Standard

Nicklas Jensen kan blive vanvittig god...
Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 23:48
Monkeybiz Monkeybiz er offline
Senior Member

Registreringsdato: Feb 2007
Standard

Det kan sne på Ibiza..................
Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 12:50
Claus Claus er offline
Senior Member

Standard

http://www.hockeyligaen.dk/Nyheder.aspx?DocID=4489

Michael Smidt er i ovenstående citeret for at RMB ligeså godt kunne have taget sejren i fredagskampen i Esbjerg. Et noget pudsigt synspunkt skulle jeg mene. Som jeg oplevede det blev Rødovre, bortset fra en fase på 6-7 minutter i 1.periode og en 4-5 minutter i 3. skøjtet ud af isen. Ikke at der var tale om nedspilning, men EfB bevarede ganske enkelt serven stort set kampen igennem.

Et par af Rødovre-spillerne gjorde dog en ok figur (Smidt var ikke en af dem) navnligt fortjener den unge keeper Estoft ros for efter en lidt usikker start, at hive sig selv op og alt i alt levere en solid kamp. Jannik Karvinen, Henrik Blomkvist og den unge Sass fortjener også hæderlig omtale, ligesom Martin Arup også, i al fald i selve arbejdsindsatsen, kunne være sig selv bekendt.

Budskabet herfra er at det mere var i vilje og indsats forskellen på de 2 hold lå - hvorimod effektiviteten var under middel fra begge.

2 kommentarer til det i øvrigt udmærkede dommerpar, bestående af altid gode Michael Nielsen, samt unge Thomas Lassen: Det var lidt trist at se Kasper Pedersen slippe godt fra en grum tackling i starten af kampen - han buldrer ned og tackler på en gitterspiller med pucken 15-20 meter fra situationen. Interference, roughing, boarding og måske et par forseelser mere, udgjorde buffet´en af muligheder man kunne have dømt for .. at Mark Lee´s "bytter" så bliver set og kaldt, ja det er vel ikke ulogisk, men gjorde Kasper P´s frit lejde så meget mere forkert. Sidste note på dommerne er en mere end tynd (hemmelig?) tripping straf til Rasmus Bjerrum i 3. periode. 2 små skønhedspletter på dommernes som nævnt udmærkede præstation.
Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 16:04
Nicolai's avatar
Senior Member

Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
Michael Smidt er i ovenstående citeret for at RMB ligeså godt kunne have taget sejren i fredagskampen i Esbjerg. Et noget pudsigt synspunkt skulle jeg mene. Som jeg oplevede det blev Rødovre, bortset fra en fase på 6-7 minutter i 1.periode og en 4-5 minutter i 3. skøjtet ud af isen. Ikke at der var tale om nedspilning, men EfB bevarede ganske enkelt serven stort set kampen igennem.
Har du overhovedet læst hvad det er Smidt siger...?
Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 00:32
Claus Claus er offline
Senior Member

Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Nicolai Se indlæg
Har du overhovedet læst hvad det er Smidt siger...?
Øh ja - men som det rummelige menneske jeg er, er jeg da lydhør overfor hvilke elementer af f.eks:

".. - Det var en kamp, vi burde have vundet.." (c/p fra artiklen)

.. jeg eventuelt måtte have misforstået?

Det skulle self lige være at jeg nøjes med at benævne det KUNNE have vundet - når nu manden retteligt siger BURDE have vundet.
Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 01:04
Nicolai's avatar
Senior Member

Standard

Det er rart at se at du faktisk kan citere ham korrekt efter at du har læst artiklen (igen?). Når man citerer folk, og endda skriver at man citerer dem, er det en fordel at gøre det rigtigt.
Der er ikke milevid forskel på om man siger "ligeså godt kunne" eller "burde" have vundet - hvis ikke det lige var fordi du i de næste linier udlægger Smidt's udtalelse som at det havde været en jævnbyrdig kamp. Og lige netop dér er der milevid forskel på "ligeså godt kunne" og "burde" have vundet.

Nå det ka godt være det er mig som overfortolker dit første indlæg

Sidst redigeret af Nicolai : 31-01-2010 kl. 01:57.
Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 11:39
Nopa RMB Nopa RMB er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jul 2007
Standard

Ja det er måske en kende akademisk de herre

Smidt´s udtalelser virker nu også på mig som noget markante, når man ellers hører om hvordan den kamp forløb, både fra neutrale og mere farvede briller.
Karvinen´s udtalelser andetsteds understøtter fx. ikke helt vores kaptajns oplevelse af kampen.

Nogle gange tror jeg så også, at spillerne vægter andre ting end fans og måske endda også trænerer når de skal vurdere egen indsats og en kamp´s forløb. Hvis en kamp på forhånd så svær ud og man gjorde en hæderlig figur og endda havde mulighederne for at gå hele vejen eller spille lige op, har spillerne en tendens til at se det "objektive" i det lys. Andre gange hæfter de sig ved om det som på forhånd var aftalt internt lykkedes. Fx. at man ikke måtte forcere selvom man kom bagud, at man hele tiden skulle arbejde for at minimere egne fejl ,udvise tålmodighed og gribe chancen når den er der. I en sådan præmis, kan man givetvis godt overbevise sig selv om, at man havde fortjent bedre, når nu "gameplanen" bar frugt langt hen af vejen. Og det så uanset, at mange andre jo naturligvis lægger mærke til de åbenlyse ting såsom hvem der har pucken mest og skaber de største chancer.

Blot kan man sige, at vi med det ene point i fredags og de 3 i går holder alvorligt liv i spændingen omkirng de sidste 2 pladser i top 4. Her er reelt 4 bejlere der er meget tæt på hinanden og egentlig er det jo skønt med noget spænding op mod PO, når meget af sæsonen ellers ikke har mulighed for at skabe dette, qua SE og AAB´s indlysende overlegenhed.
Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 13:28
Claus Claus er offline
Senior Member

Standard

Fin nuancering Nopa. Og inden en lidt lådden spiller-udtalelse tillægges ALT for stor værdi, så bør man også holde sig for øje at der nok er sagt væsentligt mere forvrøvlede ting af fans, umiddelbart efter kampe. Synspunktet taler dog for sig selv - for enhver der så kampen, vil være enig i at virkeligheden forholdte sig anderledes. Ja ok, bortset måske fra en Rødovre-fan som jeg i pausen mellem 2. og 3. overhørte hævde at "det fandme også var de udvisninger" . . Jeg tror faktisk ikke RMB på det tidspunkt havde været i undertal endnu

Hvad angår spændingen her sidst i grundspillet er jeg meget enig - egentlig er jeg tæt på at udråbe RMB til favoritter til top 4 efter pointet fredag, dette naturligvis baseret på resterende program. Nogen har glemt at oplyse mig om det hensigtsmæssige i at 5 af EfB´s sidste 6 kampe foregår på udebane. Hårde odds, og de 4 kampe der ikke er mod SE eller AaB skal vel nærmest vindes, før man kan være sikker på top 4.
Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 14:48
Nopa RMB Nopa RMB er offline
Senior Member

Registreringsdato: Jul 2007
Standard

ja EFB´s program ser tungt ud. Omvendt kan kampe mod Cobras, hvidovre, Odense der slås for at undgå sorteper, samt kampe mod de øvrige bejlere til top 4 måske vise sig som de sværreste her i slutfasen af GS. Det er vel alt andet lige der der for alvor er noget at spille om, mens både SE og AAB kan tage den en kende mere med ro.

Dog ville jeg selv være bekymret ved en klar overvægt af udekampe, taget i betragtning af hvor stor betydning vi har set hjemmebanen har i denne sæson.
Besvar med citat
Annoncer
Svar
Annonce

Emne værktøjer
Visningsmåde

Regler for indlæg